Historisch Café ‘Het Brederodejaar: ridders en ruïnes’

Het Historisch Café op maandagavond 30 mei 2016 staat in het teken van het Brederodejaar.

Lieuwe Zoodsma, directeur van het Noord-Hollands Archief houdt een lezing over de Ruïne van Brederode in Santpoort-Zuid. Aansluitend geeft historica Carly Misset een lezing over de familie Van Brederode. Het trio Bijlsma2Hooglugt zingt gedurende het programma toepasselijke historische liederen. Marius Jaspers, hoofdredacteur van de weblog Raarlems Dagklad, sluit de avond af met een gesproken column.

Datum: 30 mei 2016 Locatie: Janskerk, Jansstraat 40 in Haarlem Inloop: 19.30 uur Aanvang: 20.00 uur Entree: € 4,- p.p. (incl. consumpties) Aanmelden: via het aanmeldingsfomulier (verplicht ivm beperkte ruimte)

Het Historisch Café wordt georganiseerd door de samenwerking van het Noord-Hollands Archief, de Historische Vereniging Haerlem, Museum Haarlem, de Stichting Historisch Schoten en de Stichting Vrienden van het Noord-Hollands Archief.