Uitnodiging presentatie nieuwe plannen Blekersduin in Santpoort-Zuid.

Zoals u misschien weet is er door projectontwikkelaar Dreefbeheer b.v. een vergunningsaanvraag ingediend voor de herinrichting van het terrein rond de Dekamarkt in Santpoort-Zuid, ook bekend als het Novaterrein en Blekersduin. Het plan beoogt de sloop van het tuincentrum, de bestaande supermarkt en de hierboven gelegen woningen ten behoeve van de realisatie van:

• Nieuwbouw van een supermarkt (1800 m2, plus 200 m2 magazijn) op de huidige locatie van het tuincentrum. Op de nieuwe supermarkt zijn 9 appartementen gepland. Hieronder een ondergrondse parkeergarage voor 76 auto’s.
  • Op de locatie van de huidige supermarkt een appartementengebouw met 22 woningen, verdeeld over 3 en 4 woonlagen, met een deels terugliggende bovenste verdieping.
  • 12 woningen (twee-onder-één-kap) plus twee vrijstaande woningen (allen met garage) op het braakliggende Novaterrein.
  • 30 woningen met zorgvoorzieningen aan de zuidkant van het Nova-terrein, grenzend aan de Mellonahof. Deze woningen zijn voorzien, maar de plannen hiervoor zijn nog niet concreet en zijn ook nog niet opgenomen in de vergunningsaanvraag.

De Stichting Santpoort en de Woongemeenschap Santpoort-Zuid nodigen u uit voor een informatieavond op dinsdag 3 maart in ‘t Brederode Huys (tegenover de Dekamarkt). Vanaf 19:30 uur bent u van harte welkom voor koffie of thee; om 20:00 begint de bijeenkomst met de volgende agenda:

1.       Welkom en agenda (5 minuten)

2.       Presentatie door de projectontwikkelaar/architect (30 minuten)

3.       Vragen aan de projectontwikkelaar/architect (30 minuten)

4.       Voorlopige zienswijze en enquête Woongemeenschap Santpoort-Zuid en Stichting Santpoort (15 minuten)

5.       Besluitvormingsproces en vervolgstappen door de projectleider gemeente Velsen (15 minuten).

Na afloop is er gelegenheid tot napraten en bieden we u graag een drankje aan. Aanmelden is niet nodig; we hopen op een grote opkomst.

Verder zullen we alle inwoners van Santpoort-Zuid binnenkort uitnodigen een objectieve vragenlijst in te vullen over dit onderwerp, met als doel onze zienswijze op dit plan zo goed mogelijk te baseren op de standpunten van de bewoners van Santpoort-Zuid.

Met vriendelijke groet,

Namens Stichting Santpoort,                        Namens Woongemeenschap Santpoort-Zuid,

E.Baron-Verhulst, voorzitter                                     H.Reus, voorzitter