Monumenten

Bollenschuur – Biezenweg, Santpoort Noord

Uit de Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief 2, april 2013

Monumentenaanvraag Bollenschuur aan Biezenweg nr. 6  in Santpoort-Noord De donkerhouten, originele bollenschuur aan de Biezenweg heeft jarenlang op de lijst van Provinciale Monumenten in gemeente Velsen gestaan.  Hierdoor was iedereen, gemeente, Stichting Santpoort en de burger, ervan overtuigd dat deze schuur een beschermde status had.  Bij het vaststellen van het nieuwe bestemmingsplan De Biezen bleek dat de aanvraag voor plaatsing op de Provinciale Monumentenlijst wel is gedaan, maar dat daarvoor nooit een bevestiging is gekomen. Er is dus ook geen expliciete afwijzing geweest.  De Stichting Santpoort heeft per ommegaande een monumentenaanvraag bij gemeente Velsen ingediend voor plaatsing op de Gemeentelijke Monumentenlijst, zodat deze kenmerkende schuur wordt bewaard als een van weinige resterende getuigen van het agrarische verleden van Santpoort.