Fietsexcursie “In het spoor van de Brederodes in Santpoort, Bloemendaal en Haarlem”

Op zondag 23 juli is er in het kader van Het Brede Rode Lint 2016 een fietsexcursie langs verschillende plaatsen, waar de Brederodes hun sporen hebben nagelaten. We gaan o.m. langs de restanten van Huis Aelbertsberg en de dorpskerk in Bloemendaal, Huis ter Kleef met als bijzonderheid de nog bestaande kaatsbaan, dan naar de Grote Markt in Haarlem, waar we worden ontvangen in de Hoofdwacht. Tussendoor brengen we een bezoek aan het Archeologisch depôt aan de Verspronckweg, waar honderden vondsten van o.m. Huis ter Kleef liggen opgeslagen en dat speciaal voor ons op deze zondag wordt geopend.

De excursie sluit aan bij de twee voorgaande lezingen (13 en 20 juli) en wordt begeleid door Wim Cerutti, Joan Patijn, en mogelijk ook door de archeologe Anja van Zalinge.

Start: 14.00 uur op de Ruïne, Afsluiting: ± 17.00 uur in Haarlem. Kosten: € 5,– inclusief consumptie. Aanmelden: stichtingsantpoort@gmail.com; en/of 023-5382640.