De opkomst en ondergang van kasteel Brederode (Piet Paree, 9 okt.)

Beste geïnteresseerde in de Ruïne van Brederode.

In het kader van het Brederodejaar heb ik 2 verhalen geschreven en gebundeld in een boekje (53 pagina’s.) onder de titel:

cid_image002_jpg01d20865

Opkomst en ondergang van kasteel Brederode.

De 2 fictieve verhalen zijn geschreven rond allerlei historische gegevens:

• ‘De vloek van Brederode’ dat zich afspeelt rond de bouw van kasteel Brederode ergens tussen 1279 en 1303
  • ‘De schat van de Spanjaardsberg’ naar een legende die zich afspeelt vlak voor  de genadeklap van kasteel Brederode rond het beleg van Haarlem in 1573.

De prijs van dit boekje is € 5,-.  € 2,– daarvan zijn voor de Ruïne van Brederode. (de rest zijn kosten).

Waar te koop?

Het boekje wordt vanaf 11 september te koop aangeboden in

• de Ruïne van Brederode,
  • boekhandel Bredero in Santpoort Noord,
  • Molen de Zandhaas, ooit verbonden met de Brederodes, die de windrechten hadden.
  • Huis van Hilde in Castricum(?),waar Willem van Brederode en zijn vrouw Hillegonda zowel fysiek (reconstructie) als met hun skelet aanwezig zijn.

Het boekje kan ook bij mij besteld worden. Bij verzending per post komen er € 3,25 verzendkosten bij.

Eerste exemplaar

Zondag a.s., monumentendag, overhandig ik om 14.00 uur het eerste exemplaar feestelijk aan de voorzitter van de Stichting Heerlijkheid Brederode, Marcel Sukel en vrijwilligers. De Ruïne is die dag in het kader van monumentendag vrij toegankelijk.

Voorstelling: De Vloek van Brederode

Ik werk nu, samen met harpiste Yolanthe Cornelisse en de Trawanten van Banjaert aan een muzikale vertelvoorstelling van het eerste verhaal. De uitvoering daarvan zal zijn op 26 november in de Engelmunduskerk in Velsen Zuid in het kader van de afsluiting van het Brederodejaar.

Vriendelijke groet, Piet Paree

www.pietparee.nl